reklama

Vidím a neverím . Nepočul som, a uveril.

Keď vidím priemyselný park, kde Kim ir senove cvičené opice stoja pri strojoch osem hodín denne, nestíhajú si ani utrieť nos a zarobia minimálnu mzdu, tak akosi nemôžem uveriť, že žijem  v prosperujúcom štáte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 

.

 Keď cestou do práce míňam tri opustené továrne, ktoré kedysi slušne živili pár stovák ľudí, jedno rozpadávajúce sa JRD, a jeden priemyselný park, kde Kim ir senove cvičené opice stoja pri strojoch osem hodín denne, nestíhajú si ani utrieť nos a zarobia minimálnu mzdu, tak akosi nemôžem uveriť, že žijem v prosperujúcom štáte.

 Keď v čakárni u očného sa mi neznáma babka posťažuje, že buď nemá na lieky, alebo jej nezvýši na jedlo, keď stretnem známeho s kochleárnymi implantátmi ( umelý sluch) a on nepočuje, pretože nemá na baterky,keď chlap nosí "na koníka" na jarmoku 6 ročného syna, pretože iba boh - úradník vie, prečo nemá nárok na vozík, nemôžem uveriť, že žijeme v štáte kde existuje čosi ako sociálna politika.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Keď denne čítam o procesných omyloch, o roky sa vlečúcich súdnych sporoch, o ľuďoch, ktorí evidentne ukradli milióny iným ľuďom, a veselo si ich užívajú, namiesto aby hnili do smrti v tmavej diere, tak nemôžem veriť, že žijem v právnom štáte.

 Keď zmizne štátny poklad, peniaze na Maticu slovenskú, aj zbierka na chudobné Africké deti, nemôžem veriť rečiam o transparentnosti finančných tokov.

 Keď viem, že niekto skúpil pozemky pod budúcou diaľnicou po 15 a predal po 350, keď naši ľudia podnikajú z Kajmanských ostrovov, keď kto môže uleje peniaze do Švajčiarskej nedobytnej banky, akosi mi nejde do hlavy pojem zdravá finančná politika.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 To sú veci ktoré vidím na vlastné oči, a preto neverím.

 

 Neveril som ani v Boha, pretože ho nevidím. Veriaci mi tvrdili, že jeho stopy sú všade naokolo.

Vidím.

 Jeho vrcholný výtvor - prírodu a zvieratá tak fušersky poskladané, že by to lepšie zvládol hocijaký amatér. Rekurentný nerv z mozgu zostupujúci do hrudníka, popod aortu a späť inervovať naše hovoridlá. U veľryby má 7 metrov. Načo jej vôbec je? To bol boh tak lenivý, že všetko staval podľa jednej, nie najlepšej schémy?

 Dve tretiny zeme pokryl vodou a nedal nám žiabre? Načo máme slepé črevo?Aby sme mohli umrieť, keď nám praskne? Aký mizerný chrup nám to pridelil? Dve sady kaziacich sa, boľavých zubov. Slon ich vymení 6x žralok je na tom ešte lepšie: vylomí si zub, a na jeho miesto sa raz - dva postaví ďalší.Krave dal 4 žalúdky, nám jeden. Nedokážeme tráviť buničinu, keby sme mohli, ľudstvo nepozná hlad.Dal nám krajne neefektívny metabolizmus. 90% potravy zmizne v podobe tepla. Taký had spotrebuje len 5 -10% z toho, čo my. Jedli by sme raz do týždňa. Má to svoje nevýhody, ale vymyslel niekoľko hybridných foriem, ktoré aj šetria, aj sú dostatočne efektívne. Prečo nám ich nedal? Dal nám dosť veľký mozog, ale delfínovi väčí. Myš má mikromozog ale dokázateľne ním myslí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Toto všetko vidím, a preto neverím.

 Čomu som teda uveril?.

 Pracoval som so silne veriacim chlapom. Človek iného razenia ako štandardný katolík, ktorý presne vie, kedy sa čo na akej omši spieva, kedy vstať,kedy sa prekrižovať. Ale z písma svätého vie len to,čo pán farárko povedali.

Povedal by som " celkom iný level" Poznal starý aj nový zákon lepšie ako ja, a takých som v živote stretol až jedného- jeho.Často sme sa bavili o možných výkladoch toho- ktorého verša. Bol neskutočne statočný. Keď ležalo na stole 10 centov, a o týždeň zmizli, skôr by som uveril, že sublimovali, ako že si ich on strčil do vačku. Dôsledne platil desiatky. Nie Vatikánu, kde miznú bez dokladov sto milióny ročne. Oni si z toho financujú záchrannú službu. Profesionálni záchranári, psi, helikoptéry, lekári, nafukovacie operačné sály. Nepotrebujú pozlátený kostol. Im stačí niečo prenajaté.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Raz sme spolu spali na hoteli. Večer si sadol na posteľ, prečítal si niečo z biblie. Potom sa otočil k stene, a debatoval s Bohom. Nepočul som o čom.

 So mnou sa Boh nerozpráva. Možno nemá čas, možno na mňa aj občas mrkne, a povie si : "Na tohto som nejako pozabudol. Ešte stále žije podľa mojich prikázaní? Stále. Ani ho nejdem rušiť." A tak nikdy nezíde dolu, nepríde bližšie, aby sme sa mohli porozprávať. Ale s tým mužom na vedľajšej posteli sa rozprával. Nepočul som o čom.

 Ale prisahal by som, že áno. 

Ján Spišiak

Ján Spišiak

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Rozprávkyo obyčajných ľuďoch.o ich neobyčajných osudocho láske o smrtio všetkom, čo je medzi týma o všeličom, čo je okolo nás Zoznam autorových rubrík:  rozprávkyaj nerozprávky

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu