reklama

Každý máme svojho Boha.

Len nie každý Boh má aj svoj kostol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

 

 

Vyrazili sme ešte za tmy. Kamarát ma zobral na hríby.

Keď sme sa motali po lese dostatočne dlho a úplne bezvýsledne,povedal:

 " Kašlime na to, pôjdeme aspoň pozrieť starého otca, keď sme už tu." Je síce mladší, ale mať starého otca vo veku 50+ nieje práve bežné.

 Má vyše 90 ale ešte všetko zvláda. Sám si navarí, operie, opatrí sliepky, zajace, nakosí, nasuší seno pre ovce, dopestuje čo- to v záhrade. Akurát s drevom na zimu mu chodíme pomôcť.

 Zbehli sme do doliny a v prvom domci - na kraji dediny býval. Vysušený, vráskavý, s neprirodzene modrými očami, aké mávajú len veľmi starí ľudia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Posadil nás za stôl, dostalo sa nám zemiakovej polievky s hríbami a domáci, v rúre pečený chlieb. Mňam - spomienka na detstvo.

 Zvonili do kostola, bola nedeľa. Opýtal som sa : Nejdete?

 Bol som, veľa rokov dozadu. Majú to pozlátené a vyčačkané ako na jarmoku. Môjmu bohu by sa tam nepáčilo.

 A vy máte svojho boha?

Pravdaže. Každý máme svojho boha, len nie každý boh má aj svoj kostol.

 A kde býva ten váš?

Tu! Tu je so mnou vo dne v noci. Asi spáva v sene na povale, Je tam teplo, a všetko vidí zblízka.

Keď som sa poobzeral, videl som mini domček, kuchyňa a izba, starodádna kachľová pec,záchod vonku. K domčeku prilepená maštaľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Váš Boh musí byť skromný. 

Je. Ale je dobrý. Nadelil mi dlhý život a dobré zdravie. Každý večer mu za to poďakujem. Aj za všetko dobré, čo urobil. Vlani mi ochorela ovca. Veterinár povedal: Urobil som, čo sa dalo, už len boh jej môže pomôcť.

 A pomohol! Doteraz žije. Raz mi jeden chlap hovoril, že za zvieratá sa nemáme modliť, že nemajú dušu.

 To podľa jeho boha. Podľa môjho majú, preto jej pomohol. A preto býva tak blízko pri chlieve. 

Ján Spišiak

Ján Spišiak

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Rozprávkyo obyčajných ľuďoch.o ich neobyčajných osudocho láske o smrtio všetkom, čo je medzi týma o všeličom, čo je okolo nás Zoznam autorových rubrík:  rozprávkyaj nerozprávky

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu